perjantai 24. toukokuuta 2013

Aurinko armas!

Kyllä kuulkas tuli tänne Satakuntaan niin komea auringonpaiste-ehtoo, että parempaa kesäiltaa en osaa kuvitella! Ja huomiseksi luvattu kai samanlaista, kyllä kelpaa!

Me oltiin, siis minä, ukkeli ja nuorempi pojista ongella. Tai virvelöimässä mutta onkimiseksi minä sitä kutsun.


Se on mukavaa ajanvietettä. Varsinkin tällaisella ilmalla.
Pakko kyllä kertoa yksi juttu, saa nauraa.. Mun eläinrakkaushan on sitä luokkaa, että jos ja kun kala tarttuu koukkuun, minä saan hepulin. Koska sitä kalaa SATTUU!! Kerran kun oltiin teinarin kanssa kaksin kalassa ja tulikin oikein iso vonkale, mikä lie lohi oli, niin voi sitä häpeän määrää kun poika häpesi kun mä steppasin siinä kalan vierellä samalla kun poika takoi puukapulalla henkeä kalalta pois. Kun ei mielestäni saanut sitä henkeä niin nopeaan pois ja se kala ehti kärsiä iät ja ajat! (Onneksi mun pojat ei lue tätä, nehän ei ymmärtäisi lainkaan, että voin paljastaa jotain noin hullua mulle). Mutta tästä kaikesta huolimatta tykkään kalassa käymisestä ja varsinkin sen saaliin syömisestä savustettuna.

Rannalla kasvoi tuomi ja otin siitä muutaman oksan koivunoksien kanssa pihapöydällemme maitotonkkaan.
Kaunis kukka mutta haju ei oikein iske.


Istuttelin myös muutaman  kukan. Mietin polkupyörän tuunausta mutta en nyt oikein pääse jyvälle, mitä siihen laittaisin ja mihin. Jos jollain vinkkiä niin kertokaahan, otan mielläni ideoita vastaan :)!


Kuvailin myös vähän "lääniämme", meillä on siis iso puolen hehtaarin piha. Iso piha on kiva, varsinkin kun edellisessä paikassa piha ei ollut mikään kovin iso, mutta tänään kun leikkasin nurmikon niin tietysti vähän  vähempikin olisi riittänyt. Toki osa pihastamme on peltona ja pelkkänä heinänä, että ei nyt ihan tuota puolta hehtaaria tarvitse leikata. Ja yritän ottaa leikkauksen kuntoilun kannalta.

Marjapensaita riittää ja niin myös mehun keittoa joskus. Onneksi mieheni kokee sen "omaksi" hommakseen niin minun  ei tarvitse osallistua siihen muuta kuin apulaisena.

Tässä on kuvaa pihamme toiselta laidalta, suulin ja navetan takaa. Alue on pyhitetty puuhommille :). Jos ja kun minulla on niitä kanoja sitten joskus, tänne tulee niiden ulkoiluaitaus...

Laitan sitten kuvaa varsinaisesta pihastamme jahka saan sen siihen kuntoon, että tykkään kuvata sitä.

Nyt ei muuta kun Mukavaa Viikonloppua Kaikille, toivottavasti saadaan nauttia auringosta ja lämmöstä!
Anu



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti